Samara Club Hungary
http://samaraclub.hu/cm/forum/

OFF Topic
http://samaraclub.hu/cm/forum/viewtopic.php?f=12&t=538
Oldal: 17 / 17

Szerző:  Plebi [ szer. máj. 30, 2012 12:00 am ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Mai friss ropogós kép, már csak a teliholdat kell kivárni.

Kép
Képre kattintva nagyobb méretben is elérhető.

Szerző:  sztus [ hétf. máj. 27, 2013 2:09 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Vett már valaki 6700ft-ért boltban, számlával, vatta új kuplung szettet? :D :D Én igen! :twisted: :twisted: :mrgreen:

Szerző:  ggabbroo [ hétf. máj. 27, 2013 4:43 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Csak aztán nehogy híg legyen a leve. A kuplungcsere túl macerás ahhoz, hogy valami sz@rt építsen be az ember!:)

Szerző:  eyg [ vas. máj. 24, 2020 4:38 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Sziasztok!
VW golf4 1,6 APF (8 szelep)
A gyertyái így néztek ki. Min. 15000 km volt bennük.
Csatolmány:
gyertya1-4_3.jpg
gyertya1-4_3.jpg [ 188,52 | Megtekintve 2486 alkalommal. ]

Balról jobbra 1-4 henger gyertyái. A 3. henger gyartyáján a lerakódás kb 1,5 mm vastag volt. Az 1-2 henger gyertyáin olyan 0,5 mm a lerakódás, míg a 4. hengeren hajszálnál is vékonyabban volt a korom.
Szerintetek mitől néznek ezek így ki?
Amit még tudni érdemes: olajat éget a motor kb. 0,6-0,7 liter/1000 km. Láthatóan nem füstöl olajosan, de azért a kipufogó vége fekete kormos, tehát valami azért van. A pillangüószelepnél gyakran áll az olaj (ott szívja vissza a kartergázt).A kocsi az előírt kb. 6,6 l/100km es országúti fogyasztása 7,5 körüli.
Hibakódot olvastam rajta. 1., 2., 3. hengerre valamint össze-vissza minden hengerre vonatkozó égéskimaradás hibakód volt benne, de nem állandóan, hanem csak ritkán. Nehezen indult, de ha már ment akkor nem volt érzékelhető hogy égéskimaradása lenne. Műszaki vizsgán CO CH Lambda értékek tökéletesek voltak ezekkel a gyartyákkal is.
A gyertyacsere után kiderült, hogy a 2-3 henger közötti szívócsonk rögzítő csavar teljesen ki volt csavarodva, csoda, hogy nem veszett el.
Gyertyacsere és a csavar meghúzása óta gyújtáskimaradás hibakód nincs. de az autó most is olyan 7,4 körül fogyaszt.
Ha van ötlet vagy kérdés, azt ne tartsátok magatokba! :D

Szerző:  ggabbroo [ hétf. máj. 25, 2020 7:50 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Ez szerintem hamu lerakódás, amit az elégetett olajból kiváló adalékok okoznak és ezek miatt lehetnek a gyújtáskimaradások is.

Csatolmány:
9fa0b341c4b2805ac4f01d0729f24748.jpg
9fa0b341c4b2805ac4f01d0729f24748.jpg [ 39,53 | Megtekintve 2458 alkalommal. ]

Szerző:  ggabbroo [ hétf. máj. 25, 2020 7:56 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Csatolmány:
Untitled.png
Untitled.png [ 252,52 | Megtekintve 2452 alkalommal. ]

Szerző:  eyg [ hétf. máj. 25, 2020 8:32 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Azt én is gondoltam, hogy az elégett olaj eredménye ez. A kérdés viszont az, hogy miért van a 4. hengerben ebből a lerakódásból nagyságrendekkel kevesebb?
1. ott nagyon kicsi a krompresszió, gyűrűtörés?
2. a 4. hengerben sokkal döbb üzemanyag kerül? Rossz ott a befecskendező?
3. 4. hengerben inkább már kormos gyertya miatt ott túl kevés a levegő?
4. negyedik gyertya beteg? (de akkor miért nincs itt égéskimaradás a hibakód listában?)
stb.
Mi lehet?

Szerző:  ggabbroo [ hétf. máj. 25, 2020 10:57 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Hát lehet, hogy a laza szívócsonk miatt egy csomó plusz levegőt szívott az 1-3. henger, a 4. meg nem. A lambda szonda meg rádúsított, ami a 4. hengernél dús keveréket okozott... De ez csak tipp. Kíváncsi leszek, hogy az új gyertyákkal/meghúzott csavarok mellett is lesz-e különbség.

Szerző:  eyg [ szer. jún. 10, 2020 10:38 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Na megnéztem a gyertyákat. Ime.
Csatolmány:
gyertya202006.jpg
gyertya202006.jpg [ 191,95 | Megtekintve 2329 alkalommal. ]

A korábbihoz képest mentek közel 6000 km-t. Az első három gyakorlatilag azonos, miimális a fehér lerakódás. A negyedik viszont sokkal durvább, vastagon olajos kokszos lerakódás van rajta. Ez elég gáz.

Szerző:  eyg [ szer. jan. 13, 2021 2:58 am ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Újabb fejlemények a gófal.
Automata váltóban végre lecseréltem az olajat. Még a gyárban betett volt benne (20 éves, szűrőn is 2000.03 gyártási dátum.) (Nem megenni a fejem érte! Gyár szerint az olaj örök életű, ebben meg még csak 75 ekm vala! :lol:) Az olaj gyakorlatilag fekete volt, olyan 1-2 mm vastagon sűrű iszapos kiválás a váltó deklijéban.
A csere óta a váltó sokkal finomabban működik, észrevehetetlenebbül vált. Az autó dinamikusabb, jobban gyorsul. Az autó fogyasztása is sokat javult, most már olyan 6,7-6,8 l/100km országúton, ami már majdnem gyári érték. A motorolaj fogyasztás is lement 0,4-0,5 l/1000 km-re, ami már tűrhető.
A kartercső a szívócsonknál a 4. hengernél van bekötve és az olaj nagy része oda jut, így érthető, hogy ott úgy néz ki a gyertya, ahogy a képeken látszik. A szívótorok gumi tömítéseiből vettem újat mert 1-2 be van szakadva, de elvileg tömítenek. Ha javul az idő, akkor cserélek tömítéseket.
Ha valakinek van ötlete, ne tartsa magába! :D

Szerző:  tritto [ kedd jan. 19, 2021 9:52 am ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Hosszabb út után sem javul a gyertyakép? Mármint ez, amit felraktál, ez konstans állapot?
Ötletem nem sok van, de jó elfoglaltságot találtál magadnak egyébként :)

Szerző:  ggabbroo [ szer. jan. 20, 2021 10:07 am ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Azért ez már sokkal szebb, mint amit múltkor tettél fel. Nem lehet megpróbálni, hogy mondjuk 50-100km-re lehúzod azt a kartergáz csövet és megnézed, hogy változik-e a negyedik gyertya képe?

Szerző:  rami007 [ szer. jan. 20, 2021 8:33 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Mérjetek veszteséget,ha nem megy akkor kompressziót . Cseréld meg a gyertyákat meg a gyújtókanócokat. Vagy ha külön trafók vannak az is szarakodhat, vagy csak simán felhordja az olajat és nem égeti el.
Nem olvastam el az előzményeket , így meg is oldódott a gond :oops:

Szerző:  eyg [ csüt. jan. 21, 2021 4:30 am ]
Hozzászólás témája:  Re: OFF Topic

Sziasztok!
A gyertyakép az utóbbi időben olyan mint a 2. képen. Persze sokat nem nézegetem, mert nagyon nagy szívás a gyertyákat kivenni.
A kartercsővel leginkább azt lehetne csinálni, hogy be kellene kötni egy "bödönt" (olajlecsapatót), de sajnos itt a HF és a szívócsonk közötti kartercső kb. 3 cm, szóval, igen nehéz oda bármit is bekötni.
A kompresszió mérést mindenképp gondoltam, és ha lehet, akkor megkeresem rami-t ez ügyben.

Egyébként a váltóolaj csere óta tapasztaltak alapján én azt gondolom, hogy szegény motorban egysezrűen túl nagy hőterhelés érte/éri a motorolajat, amitől az hamar tönkremegy. Ezt alapvetően az alábbiak miatt gondolom:
1. motorolajacsere után az elő 1000km en olyan 3 dl olajat fogyaszt a motor(mindig), ami később megnő, régebben 7-8 dl-re, mostanában csak olyan 5 dl-re.
2. régebben, ha hosszabban mentem az autóval hegyre felfele, akkor érezhető volt hogy egyszer csak nagyon visszavette a teljesítményt az autó. Mintha egszerűen elzárta volna a benzicsapot és adig lassított amíg 3. fokozatba nem váltott, és ott is csak tartotta a sebességet,(max 50-60km/h-t) de nem volt hajlandó gyorsulni még akkor sem amikor már vízszintes volt az út. Aztán egyszer csak hajlandó lett újra szedni a lábát. A váltóolaj cseréje óta ilyet nem csinál. (érdekes, hogy a váltó elektronika semmilyen hibát nem tárolt akkor sem, amikor ilyet csinált az autó.)
3. Meleg motornál ha leveszem az olajbeönrő sapkát, akkor nagyon olajpárás a kiáramló levegő. Csacsinál és ladánál ilyen szinten még sosem láttam ezt, pedig volt szerencsém olyan beteg ladához, ami 100 km alatt is elégetett fél liter motorolajat.

Lehet hogy kellene beletennem egyszer próbaként valami 15W50 olajat a 10W40 helyett? (10w50-est nem találtam eddig, 10W60 versenyolajat meg szerintem nagy pazarlás lenne.)

Egyébként a motor alapjáraton és fordulaton is kifejezetten csendes. A gyertyákat felcserélve is mindig a 4. az olajos és a gyújtókábelt is hiába cserélem, a helyzet nem változik. (Nem hengerenkénti a trafója.) Ha égéskimaradás lenne, akkor lenne hibakód, de az nincs és a motor járása alapján sem gondolok ilyesmire.

Viszont a motornak egy bizonyos fordulatszám felett van egy furcsa kattogó hangja, de a kattogás intenzitása nem változik a fordulatszámmal. A kattogás csak akkor hallható, amikor mondjuk lejtőn lefelé csak picit akarja nyomni az ember a gázpedált, hogy az autó épp csak tartsa a sebességét. Ha teljesen lelépek a pedálról (motorféküzem) akkor nincs hangja, ha rendesen nyomom neki akkor sincs hangja. A hang egyébként úgy 2500 f/min környékétől hallható, de 3000 f/min felett már minden fordulatszámon azonos erősségű.

Egyébként nem rossz dolog ezen újabb konstrukciók nyűgjeit is kitapasztalni. Az nagyon fura tud lenni, hogy bizonyos problémák esetében milyen hibakódok jelennek meg a tárolóban, és attól eléggé független dolog, ami azt ténylgesen hibaként okozza. És hiába van hozzá sok infó, akár a neten, azokat sokkal nehezebb megtalálni. A csacsinál a könyvben szinte minden benne van elég részletesen.

Oldal: 17 / 17 Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/