phpBB Forum

#
Pontos idő: szer. nov. 20, 2019 2:21 pm

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2727 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 178, 179, 180, 181, 182
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: pén. jún. 29, 2018 11:29 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 79
Na bumm. Elmentem szerelőhöz. Kicserélte a tűszelepet (bár én szájjal teszteltem, azt mondta, attól még lehet rossz). Ugyanúgy folyik a karbiba felülről a lé. Kérdés: gyorsítófúvóka tömítőgyűrűt lehet külön kapni, vagy csak a fúvókával együtt árulják. mert olyan szorosan illeszkedik, hogy nem lehet sérülés nélkül cserélni? Itt a Lada boltban csak egyben van, külön tömítőgyűrű nem kapható. Lehet, hogy jól tömít, ezért nem akarok egy ezrest kiadni esetleg potyára az egész fúvókára.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: pén. jún. 29, 2018 3:11 pm 
Offline
Taxis VIP
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 29, 2009 5:46 pm
Hozzászólások: 2290
Ott nem folyik túl. Vagy repedt vagy magas a szint az összes többi hiba esetén máshol csordogál. Két lehetőség van vagy a sötétben tapogatózás és valami ami jó tuti hogy nem jó vagy elöregedett és soha sem találod meg mi a probléma oka. Egyébként 20 forint a gyűrű "O" ring kft.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 30, 2018 12:58 am 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1380
Tartózkodási hely: Budapest
A csacsi már ilyen! Ha elkezd szivatni, akkor az nagyon megy neki. :D

Nincs egy olyan ismerősöd, aki jobban képben van karbi ügyben. Képes szétszedni, átnézni és kiszisztítani?
Nekem nagyon az az érzésem, hogy valami pró nyűg van, amit mindig elnézünk és egy egy lényegtelen elemen lovagolunk napokig.

A gyorsítón a tömítést egyszerű ellenőrizni. Álló motornál, kicsit meghúzod a gyorsító karját és benézel a karbiba. Ha a gyorsító pisilőcső tövénél dől be a torokba, vagy bugyog a benzin, akkor cserélni kell. Ha csak a csövek végén jön a benzin, akkor tuti jó.

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 30, 2018 11:50 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 26, 2010 8:23 pm
Hozzászólások: 2509
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Ó nem csak a csacsi.
eyg írta:
A csacsi már ilyen! Ha elkezd szivatni, akkor az nagyon megy neki. :D

Nincs egy olyan ismerősöd, aki jobban képben van karbi ügyben. Képes szétszedni, átnézni és kiszisztítani?
Nekem nagyon az az érzésem, hogy valami pró nyűg van, amit mindig elnézünk és egy egy lényegtelen elemen lovagolunk napokig.

A gyorsítón a tömítést egyszerű ellenőrizni. Álló motornál, kicsit meghúzod a gyorsító karját és benézel a karbiba. Ha a gyorsító pisilőcső tövénél dől be a torokba, vagy bugyog a benzin, akkor cserélni kell. Ha csak a csövek végén jön a benzin, akkor tuti jó.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: vas. dec. 16, 2018 10:43 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 79
Szevasztok!

Az elmúlt hetekben hidegindítási gondom volt, ami úgy tűnt, megoldódott. Volt pici állítás a karbi indítómembrán-rúdján, elosztófej, rotor és akkumulátor csere. Az indítószerkezet állítása önmagában nem oldotta meg a hidegindítás problémáját. A három említett alkatrész cseréje után viszont indult hidegben az első (esetleg második) indítózásra. Érdekes módon egyik cserélt alkatrész sem volt kritikus állapotban. Csereérettek voltak, de nem olyan rosszak. Szerintem mindegyikkel volt egy kis baj, és ezek együtt okozhatták a problémát. A történeti áttekintés után az aktuális gond: Bár indult reggelente az autó, üresben, szivatóva rendesen járt, ha gázt adtam felpörgött, de ha terhelés érte (amikor elindultam), le akart fulladni, és általában pár száz méter után le is fulladt (ez mindig a főúton történt, reggeli csúcsban). Mindig sikerült előbb-utóbb újraindítanom, bár nagyon nehezen, de utána már nem állt le. De pénteken délután, amikor haza akartam indulni, induláskor lefulladt. Azonban most nem tudtam újraindítani. Nem is hörgött, csak az indítómotor forgott. A karbi fedelét leszedtem, a lég- és benzin fúvókákat megnéztem, semmi sincs eltömődve. A gyertyákat kicsit megpucoltam, mert a sok indítózás miatt nagyon mocskosak lettek. Ezután indítózáskor néha hörgött, fordult talán hármat-négyet (mindig kb ugyanannyit), de soha nem kapott rá. Amint beindult volna, leállt. Megnéztem a légcsappantyút, és nyílt akkor, amikor felhörgött a motor, és teljesen száraz az indítómembrán környéke. Állítottam picit erre is és arra is a hidegindító szerkezet rúdján, utána pedig a karbi levegőcsavarján. Semmi. A kérdésem: hogyan állítsam be a karbit, hogy induljon. A hidegindító rúdját be tudom állítani pontosan (hétfőn veszek 2mm-es hézagmérőt), de a levegőcsavarról abszolút nem tudom, hogyan állt. Korábbról olyan emlékeim vannak, hogy a teljesen betekert állapottól kettőt tekerve érdemes kezdeni, ezt a tartományt lőttem körbe, utána meg tekergettem tovább. Illetve mi más okozhatja a gondot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: vas. dec. 16, 2018 10:56 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 79
Bocs, az előző hozzászólásom elég hosszú, és nem elég konkrét. tehát alapvetően két kérdésem lenne:
1. Mitől fullad le terhelésre a hideg motor (gondolom, a levegő és az üzemanyag csavar nincs jól bellítva)?
2. Mitől lehet az, hogy amint elkezd hörögni, már le is fullad (és az indítómembrán jó)?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: vas. dec. 16, 2018 2:02 pm 
Offline
Taxis VIP
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 29, 2009 5:46 pm
Hozzászólások: 2290
Ha kettőt tekersz ki nagy valószínűséggel rettenetesen szegény a keverék. A most kapható "benzinnel" inkább 4-5-től kezd szépen ketyegni. Így nem könnyű okoskodni, de a csacsi indítórendszere olyan mínusz húszra van optimalizálva, ha melegebb van akkor a szívatót pár másodperc után beljebb kell tolni különben befullad.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: vas. dec. 16, 2018 5:24 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 79
Köszi. A szívatót hamar beljebb szoktam tolni, üresben nem is volt gond gázadáskor sem, csak terheléskor. Valószínűleg a levegő-benzin arány nem volt jó. Megpróbálom 5-6 levegőcsavar fordulat körül beindítani. Van két másik kérdésem is. Az egyik, hogy a sok indítózástól bemocskolódott gyertyákat hogyan ajánlott tisztítani? Több módszert is hallottam. Drótkefe? Nekem nem tűnik túl hatékonynak. Dörzspapír? A leváló szemcsék koptathatják a hengert. Égetés gázlánggal? Nem tudom, nem károsíthaja-e a gyertyát. Én egy fél harisnyát huzogattam az elektródák felszínén, de igencsak macerás volt, mert három kéz kellett volna hozzá. Esetleg hagyuk koszosan, mert ha beindul a motor, akkor úgyis leégeti a koszt? A másik kérdésem: nyáron rendbe akartam teni a karbit. A fedelét szétszedtem, benzinben kipucoltam minden alkatrészét, viszont a karbi házat nem szedtem le. Ugyanis a talpat rögzítő anyák megindításakor volt, amelyiknél a tőcsavar indult meg, pedig óvatos voltam és megfelelő kulcsot használtam. Ilyenkor mi a teendő?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: pén. dec. 21, 2018 8:24 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 79
Na, végül kiderült, hogy nem karbi probléma volt, hanem a transzformátorral volt a baj. Visszacseréltem a régire és működik, szépen indul a kocsi. Megnézem majd, hogy hogyan néz ki a jó szikra ha kicsit enyhébb idő lesz, mert az vitt tévútra, hogy nekem jónak tűnt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 09, 2019 10:13 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2009 5:06 pm
Hozzászólások: 1008
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Sziasztok!

Nekikezdtem az itthon kallódó 5 porlasztóból (mindegyiknek van valami nyűgje persze) az egyiket felújítani, hogy ha esetleg azzal, ami most a kocsin van lenne valami, akkor csak fel kelljen tenni. Ezt a porlasztót úgy vettem le anno, hogy működött, csak falsot szívott a talpánál.

Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Elkezdtem síkolni a talpát és már ránézésre/bakelit talpra téve jónak tűnik, de tudom-e valahogy tesztelni anélkül, hogy felteszem a kocsira?

Előre is köszi a válaszokat!

_________________
"Csak magadban és a szamaradban bízz!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 09, 2019 11:43 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1380
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!
Nem kell és nem is tudod tesztelni, csak, ha felteszed a kocsira.
Egy, lehetőleg fém, vonalzó élét a talpra rátéve tudod leginkább megnézni, hogy tényleg hupli mentes-e. A karbi széleivel párhuzamsan és átlósan is ellenőrizni kell a hupli mentességet. Sajnos a bakelit is tud görbülni, ezért azt is ellenőrizd és síkold ha kell.
Ha a karbi csak a lefogató csavaroknál van lekonyulva, akkor az finoman kalapálással is egyengethető, de ezt csak óvatosan!
Ha felteszed az egyengetett karbit az autóra, akkor csak finoman, max 10-15 Nm erővel húzd meg a csavarokat, különben hamar elgörbül a talp megint.

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: kedd szept. 10, 2019 10:46 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2009 5:06 pm
Hozzászólások: 1008
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nem mertem kalapálni. Videót is láttam róla, hogy satuba is szokták rakni fém lapok közé, de ahhoz meg kicsi az itthoni asztali satum. Így maradt a síkolás.
Bakelit talp az sík szerencsére, azzal kezdtem az ellenőrzést, mert egyszer már ráfáztam arra régebben. :D

Köszi a segítséget!

_________________
"Csak magadban és a szamaradban bízz!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2727 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 178, 179, 180, 181, 182

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] és 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség