phpBB Forum

#
Pontos idő: csüt. ápr. 26, 2018 4:32 pm

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 08, 2017 11:02 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 10, 2013 11:40 pm
Hozzászólások: 10
Üdv!

Most hogy ki lett cserélve az AC, karbin lett állítva, pöccre indul a kocsi, meg nem fullad le. Viszont a melegedés továbbra is megmaradt, kapott új kupakot a tartály. Ezekbe a melegekbe már városon kívül is eléggé kúszik fel a mutató, városba mászkálás után megállva pedig a venti is sűrűn kapcsol. Ma kimostam a hűtőt, picivel lett csak jobb. Viszont járatás közbe észrevettem az elosztóból egy furi koporászást, majd szétszedés után csak pislogtam: a röpsúlyokat tartó tengelyek annyira kikoptak, hogy a rugó semmit nem feszít rajtuk, meg belejárnak a házba :shock: ez okozhat túlzott melegedést?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. jún. 09, 2017 9:49 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 13, 2007 3:44 pm
Hozzászólások: 784
Tartózkodási hely: Budapest
A röpsúlyokban benne vannak a kis műanyag karikák? Ha nincsenek, akkor ez okozza a koporászást.
Ha a rugók megnyúltak vagy egy előző szerelésnél fel lettek egymással cserélve, akkor folyamatosan nagyobb előgyújtással jársz a kelleténél, ez okozhat melegedést.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. jún. 09, 2017 12:00 pm 
Offline
Taxis VIP
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 29, 2009 5:46 pm
Hozzászólások: 2209
Két osztót dobtam ki. Az egyiknél a harang szabadult el a másiknál a rúgó tartó lazult le a tengelyről 15 fok gyújtás elmászást eredményezett. Ezek ezer éves cumók és új korában is voltak problémái. Minden alkalommal mikor beépítésre kerül vagy gyújtást állítunk . le kell forgatni ötszázanként és írni ,mennyit szabályoz. A moci könnyen melegszik télen ,nyáron ezt jól eltalálták és nyáron forog a venti elég sokat, viszont nem melegszik túl. Egy pillanat alatt középen vagy egy kicsit túl van a hőmérő és ott stabilan megmarad ,ha OK minden.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. jún. 09, 2017 1:32 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 10, 2013 11:40 pm
Hozzászólások: 10
Igen, benne vannak a műanyagok, konkrétan a tengely fele lekopott, a súlyok érnek bele a házba, és reszelik az alumíniumot belül. Holnap elvileg lesz másik elosztóm. Dobok majd egy képet róla, milyen állapotba van. Az a baj hogy városon kívül is inkább a piros fele kúszik, főleg egy előzés után. Tavaly szinte lehetetlen volt addig felmelegíteni, hogy induljon a venti.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 10, 2017 1:03 am 
Offline
Taxis VIP
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 29, 2009 5:46 pm
Hozzászólások: 2209
Nem lehet ,hogy a venti hőkapcsolója döglődik? Próbáld direktre kötni a hűtőnél és úgy próbáld ki az új osztóval meddig melegszik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: szer. jún. 14, 2017 10:26 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 10, 2013 11:40 pm
Hozzászólások: 10
Úgy tűnik az új elosztó megtette hatását, tartja a hőfokot, nem kapcsol állandóan a venti. Köszi mindenkinek a segítséget ;)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: szer. jún. 14, 2017 10:49 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Budapest
vajoricsi írta:
Úgy tűnik az új elosztó megtette hatását, tartja a hőfokot, nem kapcsol állandóan a venti. Köszi mindenkinek a segítséget ;)

Az elosztó elkopása folymatosan történik, azaz egy egyre romló folyamat és nem egyik napról a másikra következik be. Az üzemanyagrendszer többi része is problémás volt, amiket javítottál és nagy mértékben csökkent a gond. Azért később egy alapos hűtőrndszer belső mosás, illetve a hűtő hőleadó felületének mosása is ajánlott a teljes boldogsághoz. Érdemes ellenőrizni a termosztát megfelelő működését és a légszűrőház előtt lévő, beszvott levegő hőmérsékletét szabályozó hőpatron megfelelő működését is!

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 22, 2017 2:57 am 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 10, 2013 11:40 pm
Hozzászólások: 10
A rendszert már átmostam, jött is le valamennyi dzsuva belőle, a többit átnéztem, minden rendbe a kocsin. Mostmár hálistennek abbahagyta a melegedést, városi cammogásba se melegszik. Egyedül talán a termosztát érne meg egy misét, bár az inkább a téli túlhűlés miatt. Majd szeptemberbe szét lesz dúrva a kocsi lakatolás/fényezés/felújítás céljából, addig meg kihúzza ezzel a termosztáttal. Viszont az elosztó brutális volt, inkább már eszterga, képen látszik mennyire reszelt a röpsúly... :shock:
Valamint mégegyszer mindenkinek köszönöm a segítséget!! :D


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 22, 2017 11:33 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Budapest
Köszi a képet!
Mindig tanulunk valamit! :D

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. júl. 07, 2017 11:12 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 34
Sziasztok!
Nem tudom, jó helyre írom-e, de mivel a motorral kapcsolatos a jelenség, itt próbálkozok. A problémám az, hogy négyes fokozatban hatvanas-hetvenes tempó körül (itt nem figyeltem meg annyira pontosan, mert ebben a tartományban keveset megyek), ötös fokozatban pedig 80 és 90 között rázkódik a kocsi. Nem a kormány, hanem az egész kocsi. Ha a rázkódás tartományában (például ötösben 80-90 között) üresbe teszem a váltót, vagy visszaváltok négyesbe (úgy, hogy a sebességem ne változzon), akkor megszűnik a rázás. Az erősségéről annyit, hogy ha a forgalom miatt 80-90 között kell mennem, akkor inkább visszaváltok négyesbe (pedig egyébként takarékosan vezetek), nehogy szétrázódjon valami. Tulajdonképpen már a kocsi megvételekor feltűnt némi rázás négyesben egy bizonyos tartományban, de mostanában mintha erősebb lenne. Bár az is igaz, hogy az utóbbi hónapokban a műszerfal bal széle erősen zörög , ami feltűnőbbé tesz minden rázkódást. Lehet, hogy ez normális, a motor abban a fordulatszám tartományban rezgésbe tudja hozni a kasznit? Vagy valami rögzítés meglazulhatott? Vagy valami nagyobb tömegű forgó alkatrésszel lehet gond?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. júl. 07, 2017 11:25 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 23, 2012 12:32 pm
Hozzászólások: 236
Tartózkodási hely: Füzesgyarmat
lengyelf28 írta:
Sziasztok!
Nem tudom, jó helyre írom-e, de mivel a motorral kapcsolatos a jelenség, itt próbálkozok. A problémám az, hogy négyes fokozatban hatvanas-hetvenes tempó körül (itt nem figyeltem meg annyira pontosan, mert ebben a tartományban keveset megyek), ötös fokozatban pedig 80 és 90 között rázkódik a kocsi. Nem a kormány, hanem az egész kocsi. Ha a rázkódás tartományában (például ötösben 80-90 között) üresbe teszem a váltót, vagy visszaváltok négyesbe (úgy, hogy a sebességem ne változzon), akkor megszűnik a rázás. Az erősségéről annyit, hogy ha a forgalom miatt 80-90 között kell mennem, akkor inkább visszaváltok négyesbe (pedig egyébként takarékosan vezetek), nehogy szétrázódjon valami. Tulajdonképpen már a kocsi megvételekor feltűnt némi rázás négyesben egy bizonyos tartományban, de mostanában mintha erősebb lenne. Bár az is igaz, hogy az utóbbi hónapokban a műszerfal bal széle erősen zörög , ami feltűnőbbé tesz minden rázkódást. Lehet, hogy ez normális, a motor abban a fordulatszám tartományban rezgésbe tudja hozni a kasznit? Vagy valami rögzítés meglazulhatott? Vagy valami nagyobb tömegű forgó alkatrésszel lehet gond?




Hát ezekből amit írtál elég nehéz lesz kitalálni hogy mi okozza ezt a jelenséget!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dala szomb. júl. 08, 2017 12:57 am-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 08, 2017 12:32 am 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2009 5:06 pm
Hozzászólások: 985
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Hasonlóval már találkoztam a saját autómon.
Nálam a kipufogó rázkódott ezeknél a tartományoknál.
A megoldás az volt, hogy a kipufogó leömlő tartó konzolt kellett cserélni.
Amióta az új megvan és rendesen fogja a kipufogót azóta nincs ilyen bajom.

_________________
"Csak magadban és a szamaradban bízz!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 13, 2017 9:24 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. feb. 10, 2013 11:40 pm
Hozzászólások: 10
Sziasztok!

Újfent érdekes dolgot fedeztem fel a samarámon, kicsit hosszabb motorfékezés után a gázra rálépve szép kis kék füstfelhőt ereget, inkább városon kívül, magas fordulaton. Viszont az olajszint nem változik. Meglehet hogy a viszonylag idős (kb 1 éves, 9000km körüli) olaj miatt csinálja? 10w40es Totalt kapott tavaly. Sajnálnám ezt a motort, mert amúgy jól fogyaszt, jó erőben van.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 13, 2017 11:40 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1309
Tartózkodási hely: Budapest
A probléma inkább a szelephézagokkal, vagy a szelepszár szimeringekkel lehet. Az elosztó elhanyagoltsága alapján lehet, hogy még sosem állítottak szelephézagot a motorodon. Ezt meg kellene nézni, illetveállításhoz megfelelő méretű csere lapkák kellenek. Ha ez OK, akkor a szelepszár szimeringek is ereszthetnek kis olajat, illetve a nagyon elkoszolódott kartergáz szűrő (szelepfedél dekli tetetjében lévő lapkás szűrő) okozhat ilyet.

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 17, 2017 7:29 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 34
"Nálam a kipufogó rázkódott ezeknél a tartományoknál"
Köszi a tippet. Megnéztem, nálam nincs ilyen gond, minden tartó jó állapotban van.

"Hát ezekből amit írtál elég nehéz lesz kitalálni hogy mi okozza ezt a jelenséget!"
Sajnos nem tudok semmi többet megállapítani, mert csak sebességben, menet közben jelentkezik a rázkódás (üresben pörgetve a motort nem).
Az a baj, hogy így a szabályos 90-es tempót nem merem tartani ötösben, mert idővel szétrázódik valami (például a motort tartó csatlakozásoknak biztos nem tesz jót).
Majd azt mondom a rendőrnek, hogy azért mentem százzal, mert kímélem a vasat :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142  Következő

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó és 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség