phpBB Forum

#
Pontos idő: vas. okt. 21, 2018 9:51 pm

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 17, 2017 11:20 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1343
Tartózkodási hely: Budapest
lengyelf28 írta:
"Nálam a kipufogó rázkódott ezeknél a tartományoknál"
Köszi a tippet. Megnéztem, nálam nincs ilyen gond, minden tartó jó állapotban van.

"Hát ezekből amit írtál elég nehéz lesz kitalálni hogy mi okozza ezt a jelenséget!"
Sajnos nem tudok semmi többet megállapítani, mert csak sebességben, menet közben jelentkezik a rázkódás (üresben pörgetve a motort nem).
Az a baj, hogy így a szabályos 90-es tempót nem merem tartani ötösben, mert idővel szétrázódik valami (például a motort tartó csatlakozásoknak biztos nem tesz jót).
Majd azt mondom a rendőrnek, hogy azért mentem százzal, mert kímélem a vasat :lol:


Tritto a kipufogő y csövének támaszára gondolt. Ez a támasz a motorhoz rögzíti az kipufogó Y részét, még a motortérben. Ha alulról nézed, akkor egész fel kell nyúli hozzá hogy elérd, mert az olajteknő felett, a hengertömbhöz rögzíti az y-t. a rögzító két részből áll. Lehetnek lazák a hengertömbhöz rögzítő csavarok, de lehet törött maga a tartó vagy az ellenrész, illetve az összefogató csavarok is lehetnek kilazulva.

A másik lehetőség a motort rögzítő gumibakok, közül egy, vagy több is lehet kiszakadt, vagy csak laza a csavarja stb. A 3 tartóbakból egy van a generátor mellett, egy oldalt a sebváltónál, és egy a sebváltó hátsó részén , a sebváltó rudazat mellett. érdemes mindet egyesével megrángatni.

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: kedd júl. 18, 2017 12:28 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 59
Köszi!
Eddig csak felülről néztem és rángattam, de most olyan helyen vagyok, ahol van akna, megnézem alaposabban amiket felsoroltál.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: kedd júl. 18, 2017 4:51 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 59
Tritto, eyg!

Köszi szépen a tippet, tényleg a kipufogó y-csövének tartójával van a baj. A tartót a motorhoz rögzítő két csavar körüli rész letört magáról a tartóról, így az a két csavar semmit nem tart. Nem rozsdásodott át a tartó teljes vastagságában, így nem tudom, mi történhetett. Felülről akkor sem igen láttam a töréseket, amikor már tudtam, hogy ez a helyzet, és kézzel történő inzultálás hatására nem mozgott egyáltalán a tartó, így csak alulról lehetett megállapítani, hogy ez a baj.
A csere során kell valamire figyelni? Alá kell támasztani a kipufogót, mielőtt leszedem a régi konzolt, vagy a csavarok végső rögzítésekor fel kell nyomni, vagy valami egyéb? Ezeket a csavarokat zsírral, vagy motorolajjal jobb bekenni behelyezés előtt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: kedd júl. 18, 2017 10:38 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1343
Tartózkodási hely: Budapest
lengyelf28 írta:
Tritto, eyg!

Köszi szépen a tippet, tényleg a kipufogó y-csövének tartójával van a baj. A tartót a motorhoz rögzítő két csavar körüli rész letört magáról a tartóról, így az a két csavar semmit nem tart. Nem rozsdásodott át a tartó teljes vastagságában, így nem tudom, mi történhetett. Felülről akkor sem igen láttam a töréseket, amikor már tudtam, hogy ez a helyzet, és kézzel történő inzultálás hatására nem mozgott egyáltalán a tartó, így csak alulról lehetett megállapítani, hogy ez a baj.
A csere során kell valamire figyelni? Alá kell támasztani a kipufogót, mielőtt leszedem a régi konzolt, vagy a csavarok végső rögzítésekor fel kell nyomni, vagy valami egyéb? Ezeket a csavarokat zsírral, vagy motorolajjal jobb bekenni behelyezés előtt?

Hali!
Ez így szokott lenni. Ez a támasz a motorfedél felől nem igazán jól látható, alulról viszont hamar kiszúrja az ember.
Az ellenrész eléggé befeszülős tud lenni, ezért érdemes az y és a középső kipufogórész közötti rögzítést megoldani, akár teljesen lekötni ott a középrészt. (Nagyban függ attól mennyire méretpontosak a meglévő kipufogórendszer elemek.)
A támasz maga, ha részben elkorrodál, akkor már a terheléstől törhet. Nálam nem a támasz, hanem annak az y-t fogó ellenrésze tört/repedt el. A csavarok a tömbből könnyen kijönnek, de az y-t befogó csavarok törnek, esetleg flexel kell leszedni, mert annyira össze vannak gyógyulva. Én a menetet kis zsíral szoktam bekenni, de ott olyan hőhatás éri, hogy elég hamar kisül belőle bármi!
A csavarok közül érdemes először az y-t befogókat szorosra húzni, és csak utána a támaszt a hengertömbhöz rögzítőket.

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 20, 2017 10:53 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 59
Kösz szépen a tippeket!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 20, 2017 11:34 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 08, 2009 8:40 pm
Hozzászólások: 767
Tartózkodási hely: Csudaörs
Sziasztok!
Van annak a konzolnak bármiféle gyakorlati haszna?

_________________
"csak ment, kilincsel előre durván, nem titok, utcai gumival a murván"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. júl. 21, 2017 8:31 am 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2009 5:06 pm
Hozzászólások: 994
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Sztem pont az, hogy rögzítse kipufogót és az ne ugráljon össze-vissza :D
Egyébként az enyém, amikor hasonló hibám volt, mint lengyelf28-nak akkor konkrétan semmit nem fogott, mert az egyik csavar hiányzott a másik meg ki volt lazulva és olyan állapotában megvetemedve, de úgy, hogy a kisujjam kb be tudtam dugni a konzol és a kipufogó közé. :)

_________________
"Csak magadban és a szamaradban bízz!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. júl. 21, 2017 8:34 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 08, 2009 8:40 pm
Hozzászólások: 767
Tartózkodási hely: Csudaörs
Azért kérdeztem, mert nekem is ramaty állapotban volt, igy megváltam tőle, évek óta nincs az autón, és nem is hiányolja a dolgot. :D

_________________
"csak ment, kilincsel előre durván, nem titok, utcai gumival a murván"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. júl. 21, 2017 5:19 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1343
Tartózkodási hely: Budapest
sztus írta:
Sziasztok!
Van annak a konzolnak bármiféle gyakorlati haszna?

Hali!
Szerintem leginkább azért van az a konzol, hogy a kipufogó leömlő, illetve az y-csőrész ne legyen annyira feszegetve menet közben. A motor ugyanis, finoman fogalmava, nincs túl feszesen rögzítve. Eléggé tud billegni, amit az utastérben leginkább a sebváltó erőteljes bólogatásán lát az ember. A kipufogó rendszer meg ehhez képen fixn rögzített, és így a kettő érintkezési rsze veszi fel a feszegetés miatt keletkező enegriát. Valószínüleg több dolog együttállása kell ahhoz, hogy olyan komoly tünetek legyenek, mint a kollegánál, de elég gyakori lehetett a jelenleg ahhoz, hogy kiküszöbölésére ezt a támrendszert találták ki. Én a helyetben vennék oda támasztót és betenném, nem egy nagy dolog, max. 2-3000 Ft lehet. Az általad is látogatott budaörsi alkatrész forrásból talán még ennyi sem.

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 31, 2017 10:18 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2009 5:06 pm
Hozzászólások: 994
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert tanácstalan vagyok, mint a kisközségek még a rendszerváltás előtt.
A jelenség röviden:
Amíg nem melegszik be az autó nincs használható alapjárat.
Kicsit bővebben:
Hidegen szépen indul, ilyen időben szinte rögtön megy vissza majdnem teljesen a szívató és a normál mód szerint kb 50°C-nál vissza is lehetne tolni. Nade visszatolom és kb olyan darabosan jár alapjáraton mint egy régi simson. Konkrétan billeg a motor és annyira döcög alapjáraton, hogy helyenként felvillan a töltésvisszajelző lámpa. Ami ennél rosszabb, hogy ez nem is nagyon javul, amíg el nem éri a 90°C-ot ott üzemel 2-3 percig és kb elmúlik a jelenség. Fordulaton persze jól jár a gép hidegen-meleg egyaránt.
Amiket néztem eddig:
Gyertyakép rendben hidegen-melegen. Gondoltam arra, hogy hátha falsot szív valahol. (már megint?) Fújtam is mindenhova hidegindítót, de nem tapasztaltam semmi olyan klasszikus felpörgést, amit ilyenkor lenni szokott. Le is dugóztam az ECON csövét és szívócsonkon a lyukat, ami a fékszervó felé megy, de semmi változás. Átfújtam a karbit, illetve próbáltam adni neki még CO-t és alapjáratot is, de érezhetően nem változott semmi, csak amikor elérte az üzemi hőfokot. Eszembe jutott Attila tanácsa, hogy hátha tényleg már temethetem lassan a jelenlegi motort és állítottam az úszószinten. Most 1,8mm-re állítva a korábbi 1,2mm helyett. Így talán valamivel jobb, de így meg melegen lehet érezni, hogy sok a benzin neki. Ez magyarán annyit tesz, hogy alapjárat pörög, fordulaton lassan pörög fel motor és még büdös is amit kipufog.

Valakinek van valamilyen ötlete, hogy mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm a segítséget.

_________________
"Csak magadban és a szamaradban bízz!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. szept. 01, 2017 9:32 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 13, 2007 3:44 pm
Hozzászólások: 827
Tartózkodási hely: Budapest
És hol itt a probléma? Ha hideg motornál visszatolod a szivatót, akkor szerintem ez a normális reakció.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. szept. 01, 2017 10:20 am 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2009 5:06 pm
Hozzászólások: 994
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Lehet lövök róla egy videót, hogy hallható legyen,mert sztem ez nem a normális kategória.

_________________
"Csak magadban és a szamaradban bízz!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: pén. szept. 01, 2017 8:03 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1343
Tartózkodási hely: Budapest
tritto írta:
Lehet lövök róla egy videót, hogy hallható legyen,mert sztem ez nem a normális kategória.

Hali!
Gondolom, csillaggarázsban alszik a gép. Ilynkor már esténént lehet sok páralecsapódás, ami a gyújtás környékén is megjelenik és az szépen elvezeti a szikra egy részét. Ez lehet az elosztóban, kábeleknél, a gyújtótrafónál és a gyújtógyertyánál is. Érdemes mindet áttörölni, hogy azok tiszták, por és koszmentesek legyenek. Az elosztófedélben a rotor végét és a szegmenseket finoman smirglipapírral a leégészektől megszabadítani és szintén alaposan kitörölni minden port onnan. A másik, ami lehet hogy valamiért kilazult 1-2 gyertya és ez okozza ezt a jelenséget. Érdemes a gyertyákat kitekerni, megtakarítani és a gyárilag előírt 0,7 mm elektródahézagot beállítani.

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 1:50 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2009 5:06 pm
Hozzászólások: 994
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Bocsánat, hogy csak most jelentkezem.
Szerintem megvan a hiba oka, ami vélhetően a fals levegő lesz. Olyan, mintha a bakelit alatt szívna falsot. A mostani bakelitet síkoltam mielőtt felraktam volna, meg az sem rémlik, hogy a szívócsonk felületén lett volna valami egyenetlenség, esetleg tömítés darab. Amire még gondolni tudok (és nem értem, hogy miért csak most), hogy az lehet a baj, hogy a csonknál lévő tőcsavarokból nálam kettőnél is úgy meg van dögölve a menet, hogy a tőcsavar az anyával együtt jön ki.
Ha ezeket cserélném akkor lehet azt úgy, hogy veszek új tőcsavart, amit behajtok, majd rá új anya vagy ez így úgysem lesz jó mert akkor is ki fog jönni anyával együtt és inkább keressek egy új csonkot a bontóban?

_________________
"Csak magadban és a szamaradban bízz!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HELP!!! Mi lehet a gond?
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 8:53 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 26, 2010 8:23 pm
Hozzászólások: 2500
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Menetragasztóval ragaszd bele a tőcsavarokat a csonkba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2123 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142  Következő

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó és 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség