phpBB Forum

#
Pontos idő: vas. szept. 27, 2020 2:24 am

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 522 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: vas. aug. 20, 2017 9:27 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2009 5:06 pm
Hozzászólások: 1011
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Sziasztok!

A hétvégén nekem is volt gondom a hűtőventilátorral. Nagyobb forgalomban araszoltam, bekapcsolt-kikapcsolt ahogy kell, aztán egyszer csak úgy jött ki a dolog, hogy megálltam egy helyen amikor járt a ventilátor és kb nem egészen egy perc múlva már indultam is tovább. Amikor gyújtásra tettem be is indult a ventilátor rendesen aztán önindítózás után csönd. Mivel éppen a bekapcsolási határnál volt a víz hőfoka, így nem foglalkoztam vele, mentem tovább, minden rendben volt. Majd nemsokára megint jött egy araszolós rész és akkor már nem kapcsolt be a ventilátor.
Fel is ment kb 100-105°C-ra a víz, de addigra sikerült kikeveredni a forgalmasabb részből.Ma átfújtam a kontaktokat meg cseréltem biztosítékot is attól függetlenül, hogy nem látszott rajta, hogy kiégett volna. Remélem ez megoldotta a problémát, de ha nem, akkor gondolom a relé csere lesz a következő lépés, ugye?

Előre is köszönöm a válaszokat.

_________________
"Csak magadban és a szamaradban bízz!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 21, 2017 7:38 am 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 10, 2007 11:50 am
Hozzászólások: 46
attila80 írta:
Csak akkor fog működni, ha a késes táblád a karburátoroshoz készült (kicsi az esély,de létezik ilyen), ha injektoroshoz való, akkor várhatod, mert az a relé nincs benne, pótolni kell! De, mint írtam ezeket korábban leírtam.

Van benne hűtőventillátor relé.
A boltban azt mondták, hogy át kell alakítani.
Itt a fórumban viszont rakott fel róla valaki képet, hogy ezt a fajtát nem kell átalakítani...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 21, 2017 7:23 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 29, 2007 7:22 am
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Erdőkertes
attila80 írta:
forrest írta:
Megtaláltam azt a hozzászólást, 2 gondom van vele:
-Az illető nem írta le, csak úgy volt, hogy lefogja írni, hogy hogyan alakította át a tábláját;
-a nagyobb gond az, hogy ő ezt egy 2114-es késes táblával csinálta meg, én viszont egy elvileg 2108-ashoz készült késest szerelnék bele.

Biztos át kell variálni?! Ha ez a 2108, márpedig az, akkor szerintem kompatibilisnek kell lennie... sajnos ilyennel még nem találkoztam, sőt nem is láttam, de egy LADA pont arról híres, hogy nemigazán változtatják, variálják át a dolgokat...



Az "illető" én voltam!

Igen 2114-es táblával csináltam meg az átalakítást, (2114-3722.010-10, illetve 37.469.017-96 számmal ellátva). 2108-as késest én is kutattam, de sehol nem találtam.
A "műszaki leírás" elmaradásának legfőbb oka az X11-es csatlakozó balszerencsés beázásának folyományából adódó probléma :-). Ugyanis (bár ezt is leírtam) ebben a mi szép kis hazánkban nem kaptam hozzá 526.3747-es típusú ablaktörlő ütemadó relét (ez szállt el a beázás következtében). DE SEHOL ÁM!!! Mindenhol csak 524.3747 -est akartak rám tukmálni (1000 Ft-os alkatrészről beszélek egyébként). Nos méretben sem passzolnak egymással. Úgyhogy mérgemben visszavittem az új táblát és visszaalakítottam a hengeres típusra (az új késest visszacserélték új hengeresre). Mint ahogy azt is leírtam túl azon, hogy nem valami jó helyre helyezték el az oroszok (esőcsatorna), Sajnos a fő gondot nem a beázások okozzák (még ha nekem az is okozta a problémát), hanem a biztosítékokat tartó gyenge fémlemezek kialakítása, megtámasztása. Sajnos az gyalázatos. Gyengék a lemezek, hőre olvad a lemezek mögötti támasztó műanyag is. Szóval az érintkezési hibákat és az üzembizonytalanságot ez okozza (persze az oxidáción túl, ami kezelhető :-) ).
Egyébként most szereztem be egy újabb 2114-es táblát, mert az új hengeres biztitáblának is ugyanazok a problémája, egyszer csak eltűnik mondjuk a hátsó szélvédőtörlés, bizti ki megigazít-hetekig jó). De tanulva az előző hibából, úgy vettem meg a biztitáblát, ha adnak egy tartalék 526.3747-est is. 1 azaz 1db volt a boltban (ez egy Záhonyi alkatrészbolt volt, ők is elismerték kurens a cikk, de nem beszerezhetetlen).

Egyébként még 1x a különbségek:
- csak a hűtőventilátor reléjét kell külön kiépíteni (ez teljesen hiányzik)
- nincs meg a lehetősége annak, hogy a hátsó ablak spricc időzítve működjön (hiányzik ez az időrelé is). Ez nem akkora probléma szerintem, legtöbb csacsiban amúgy is átkötéssel van megoldva). Nincs vele teendő.

Még 1 okulásul (Nagyon fontos!):

Az X11-es csatlakozót vízmentessé KELL tenni! (pl.: alapos, gondos szigetelő szalagozással minél hosszabban, a gyári gumiharang kevés). Itt ugyanis még rontottak a helyzeten az oroszok, mert ez a csatlakozó nem oldalra néz, hanem felfelé. Maga az aljzat ki van öntve műgyantával a táblába nem folyik be a víz, de tönkremegy az ablaktörlő ütemadó relé, ha belefolyik a víz.). Kisebb esőzések nem gondok, mert van egy elterelő műanyag a biztitábla fölött, de sajnos én akkor egy olyan féltető levezetője alatt áltam az év vihara idején (vendégségben voltunk), hogy az a kis vízelvezető nem terelte el a vizet és így az beleömlött az X11-es felfelé :roll: álló csatlakozóba. Hiba jelensége: gyújtás bekapcsolásakor az ablaktörlő fixen 30 mp-enként törölt egyet. Még szerencse, hogy szakadt az eső.

Nos akkor az átalakítás (jegyzeteimből és emlékemből, tehát nem biztos hogy 100%, inkább csak 98%-os, mert azért a könyv, illetve neten összeszedett adatok nem igazán fedték a valóságot :-)):

Én kb 60cm-es 4x1,5 kábelt vezettem ki a biztitáblából a külső reléhez:

külső relé füllel ellátott KM14 típus:

1-es ér: /86/: X6/9 fehér/fekete ez jön a gombától (a késesből ez a tüske hiányzik)
2-es ér: /85/: X9/18 sárga/kék

ezekkel megtörténik a relé meghúzása, amit ugyebár a hűtőgomba kapcsolása végez (a gomba testet kapcsol).

3-as ér: /30/: X1/3 kék (gyújtás relétől jön)
4-es ér: /87/: X5/5 kék ez megy a ventilátorra

Minimum 1,5mm2-es vezetékeket kell használni (főleg a 30 és 87-es relépontra csatlakozó vezetékeknél!). Mindent gondosan szigetelni zsugorcsővel és, vagy szigszalaggal!
a relé számozását / / közé tettem!
X a csatlakozó aljzatot jelöli, utánalévő "/szám" pedig az X csatlakozó belüli tüske számát jelöltem, a biztosíték táblán, mivel ezek általában hiányoznak, ezért ezek kiosztása megtalálható a Ladakönyv (Műszaki könyvkiadó, sárga kemény, vagy piros puhafedeles kiadványában) 142/143. oldalán.

Amúgy meg ha már szét lesz szedve nem árt megfújkálni a csatlakozó érintkezőit sem. Ha már régen voltak leszedve a csatlakozók a biztitáblából sajnos számolni kell az egyes érzékelők megsemmisülésével is, úgyhogy nem árt tartalék érintkező tüskéket beszerezni. Továbbá nem kell azon sem meglepődni ha kicsit nehezen fognak lejönni azok a csatik, egy kis kitartással, imával, kis véráldozattal menni fog. Na nem akarok senkit lebeszélni az átépítésről, de az igazsághoz ez is hozzátartozik. Ha karban voltak tartva a csatlakozók nem lesz gond.

Remélem mindent helyesen írtam, sajnos az emlékeimre és egy összefirkált jegyzetre hagyatkoztam, de mihelyst lesz egy kis időm be akarom újra építeni az új késes biztitáblát, csodát nem, de magasabb fokú üzembiztonságot azért ígér, azáltal hogy nincsenek azok a gyenge biztosítéktartó fülek.


pl. de előtte és utánna is van olvasnivaló. Ha 2108as a cucc, nagy eséllyel nem kell átalakítani semmit!

viewtopic.php?f=11&t=37&p=35862&hilit=illető#p35862

_________________
A szamár egy csökönyös állat, de ha megindul ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 21, 2017 7:32 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 29, 2007 7:22 am
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Erdőkertes
tritto írta:
Sziasztok!

A hétvégén nekem is volt gondom a hűtőventilátorral. Nagyobb forgalomban araszoltam, bekapcsolt-kikapcsolt ahogy kell, aztán egyszer csak úgy jött ki a dolog, hogy megálltam egy helyen amikor járt a ventilátor és kb nem egészen egy perc múlva már indultam is tovább. Amikor gyújtásra tettem be is indult a ventilátor rendesen aztán önindítózás után csönd. Mivel éppen a bekapcsolási határnál volt a víz hőfoka, így nem foglalkoztam vele, mentem tovább, minden rendben volt. Majd nemsokára megint jött egy araszolós rész és akkor már nem kapcsolt be a ventilátor.
Fel is ment kb 100-105°C-ra a víz, de addigra sikerült kikeveredni a forgalmasabb részből.Ma átfújtam a kontaktokat meg cseréltem biztosítékot is attól függetlenül, hogy nem látszott rajta, hogy kiégett volna. Remélem ez megoldotta a problémát, de ha nem, akkor gondolom a relé csere lesz a következő lépés, ugye?

Előre is köszönöm a válaszokat.


Vagy még a hűtőventilátor kapcsoló gombája ment szabira, ezt könnyen ellenőrizheted, mivel testet kapcsol. A testet ellenőrizd, hogy valóban megvan-e. Ha a test rendben és összeérintve/biztos testre érintve a ventillátor kapcsol, egyébként meg nem, akkor a gombát lehet cserélni, ami a hűtővíz leengedésével jár, kb. ennyi a szívás vele.

_________________
A szamár egy csökönyös állat, de ha megindul ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: kedd aug. 22, 2017 8:18 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 10, 2007 11:50 am
Hozzászólások: 46
Kösz, hogy beidézted!

> csak a hutoventilátor reléjét kell külön kiépíteni (ez teljesen hiányzik)
Amit vettem, abban van.

> nincs meg a lehetosége annak, hogy a hátsó ablak spricc idozítve muködjön (hiányzik ez az idorelé is).
Van benne kicsi relé, spriccelő ikonnal.

> Az X11-es csatlakozót ... mert ez a csatlakozó nem oldalra néz, hanem felfelé
Amit vettem, azon ugyanarra áll, mint a hengeresen, vagyis az utastér felé.

> 2108-as késest én is kutattam, de sehol nem találtam.
Ladaboltban vettem. Ott ugyan állították, hogy át kell alakítani, de gyanús, hogy van benne ventillátor relé. (Akkor meg miért is kellene?)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: kedd aug. 22, 2017 9:42 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 29, 2007 7:22 am
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Erdőkertes
Akkor nem kell, csak megszokásból mondták!

Ha megnézted a linket is,akkor láthatod, hogy ez nem mai történet, akkor éppen az volt a divat, hogy volt a klasszik hengeres fos (mert az) és a hightech késes (ez meg csak szimplán xar, de a fosnál azért sokkal jobb), ami a samara II- é volt. De a szovjet ipar csodákra képes, és ha a magyar kereskedelemmel összefog csak évtizedek kérdése és megoldják a problámánkat. El tudom képzelni, hogy néhány év múlva komplett klíma szett is érkezik kis hazánkba, annak a néhány még megmaradt Samarához. Hihetetlen ez a gyorsaság... Egyébként ez a verzió is volt már, beszéltem olyannal, aki hallott már róla akkor is :lol:

Szóval ennyit tudtam segíteni :mrgreen:

_________________
A szamár egy csökönyös állat, de ha megindul ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: szer. aug. 23, 2017 6:10 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. dec. 10, 2007 11:50 am
Hozzászólások: 46
Akkor megnyugodtam. Köszönök minden segítséget.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 08, 2018 8:19 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 90
Sziasztok!

A gyújtás topikból jöttem át. A gyújtásvezérlő kábelkötegben szakadt a vezeték, ami a kommutátort a trafó negatív (1-es) pólusával köti össze. Eyg tanácsa alapján ideiglenesen helyettesítettem egy dróttal, amit egy végelem segítségével begyömöszöltem a csatlakozóba. Megpróbálnám kicserélni a szakadt vezetéket, viszont nem tudom, hogyan álljak neki a saru kipiszkálásának a csatlakozóból. Nem tudom, hogy mi a cél. Esetleg lehet tudni , hogy pontosan milyen saru van a csatlakozóban, hogy néz ki (ha le lehet írni szavakkal), vagy mi a neve (ha van neki külön)? Mivel nem lehet csak úgy kihúzni, olyasminek képzelem, mint a számítógépen a netbábel, amit bedugáskor rögzít egy pöcök, de nem sok mindent látok. A másik dolog, hogy a trafó közelében elvágtam a vezetéket, hátha az a vége szakadt (kívülről sehol nem látszik probléma). Sajnos nem. Viszont így látom, hogy milyen sovány belül a réz rész gyárilag. Ha sikerül kiimádkozni a csatlakozót, és kicserélem vezetéket, akkor pont ilyet kell majd használni, vagy lehet olyan, amiben több rész fut?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 10, 2018 9:41 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 90
Na jó, ma volt időm sötétedés előtt megnézni, és látom, milyen amatőr kérdés volt. :oops: Kb 30 másodpercig tartott, mert előszőr csináltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2020 9:30 pm 
Offline

Csatlakozott: hétf. ápr. 29, 2013 8:57 am
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

A következő problémával szenvedek A 2108-as 26 éves Samarámmal.

Feltételezésem szerint rendszeresen megy tönkre az ablakmosó relém, amit kb fél évente kicseréltem és minden rendben volt eddig. De most hiába cseréltem ki, sajnos nincs ablakmosó pricelés, fűtés ventilátor, hátsó ablaktörlő és ami a legfontosabb lenne hűtőventilátor sincs. Bekerültem egy jó kis dugóba és nem kapcsolt be a ventilátorom: :( Szerencsére elindult a forgalom és vissza tudott hűlni.
Már kínomban azon gondolkodom, hogy kéne venni egy másik biztosítéktáblát, mert lehet, hogy annyira kontakhibás, hogy már megette az idő.

Mit javasoltok, mitévő legyek?

Köszönöm előre is a segítséget, tanácsokat!

Jani


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: szer. máj. 06, 2020 9:47 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2009 5:06 pm
Hozzászólások: 1011
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Szia!

Igen, ez lehet relé és biztosíték is akár. De gondolom ezeket most is cserélted.
Sokszor szokott még segíteni a biztosíték tábla csatlakozóit kontaktspray-el való befújása is.

_________________
"Csak magadban és a szamaradban bízz!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 07, 2020 9:47 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1396
Tartózkodási hely: Budapest
Hali!
A gond az, hogy az általad felsorolt funkciók nem egy, hanem több biztosítékra vannak kötve, így az a hiba, hogy egy biztosítékod kiment, vagy meglazult sajnos kizárható. Ettől még megpróbálhatod, az összes biztosítékot egyesével kivenni, a szorító föleket kicsit feszesebbre állítani és kicsit más pozicióban a biztosítékokat visszatenni, ami egy -egy hiányzó funkciót visszahozhat, de valószínűleg nem vezet majd teljes sikerhez.
Szerintem inkább azt kellene megnézni, hogy a biztosítéktáblához menő csatlakozók mindegyike rendesen a helyén van-e. Vannak amik csak az utastérből a műszerfal alól érhetők el, és van ami kint van az esőtálcában. Mindet nézd át először.
Ha ez nem hoz megoldást, akkor érdemes a biztosítéktáblát kivenni, szétszedni és az egyes hiányzó funkcik csatlakozót egyesével kiméregetni és megkersni hol van szakadás. A csacsi könyvből elég jól kinézhetők az egyes rendszerek kapcsolásai.
Jó munkát!

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 522 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 31, 32, 33, 34, 35

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó és 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség