phpBB Forum

#
Pontos idő: hétf. jan. 18, 2021 12:51 am

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 250 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2012 12:00 am 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 28, 2007 7:28 pm
Hozzászólások: 306
Tartózkodási hely: Nagykanizsa/Keszthely
Mai friss ropogós kép, már csak a teliholdat kell kivárni.

Kép
Képre kattintva nagyobb méretben is elérhető.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 27, 2013 2:09 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 08, 2009 8:40 pm
Hozzászólások: 772
Tartózkodási hely: Csudaörs
Vett már valaki 6700ft-ért boltban, számlával, vatta új kuplung szettet? :D :D Én igen! :twisted: :twisted: :mrgreen:

_________________
"csak ment, kilincsel előre durván, nem titok, utcai gumival a murván"


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 27, 2013 4:43 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 13, 2007 3:44 pm
Hozzászólások: 876
Tartózkodási hely: Budapest
Csak aztán nehogy híg legyen a leve. A kuplungcsere túl macerás ahhoz, hogy valami sz@rt építsen be az ember!:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: vas. máj. 24, 2020 4:38 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1405
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
VW golf4 1,6 APF (8 szelep)
A gyertyái így néztek ki. Min. 15000 km volt bennük.
Csatolmány:
gyertya1-4_3.jpg
gyertya1-4_3.jpg [ 188,52 | Megtekintve 1490 alkalommal. ]

Balról jobbra 1-4 henger gyertyái. A 3. henger gyartyáján a lerakódás kb 1,5 mm vastag volt. Az 1-2 henger gyertyáin olyan 0,5 mm a lerakódás, míg a 4. hengeren hajszálnál is vékonyabban volt a korom.
Szerintetek mitől néznek ezek így ki?
Amit még tudni érdemes: olajat éget a motor kb. 0,6-0,7 liter/1000 km. Láthatóan nem füstöl olajosan, de azért a kipufogó vége fekete kormos, tehát valami azért van. A pillangüószelepnél gyakran áll az olaj (ott szívja vissza a kartergázt).A kocsi az előírt kb. 6,6 l/100km es országúti fogyasztása 7,5 körüli.
Hibakódot olvastam rajta. 1., 2., 3. hengerre valamint össze-vissza minden hengerre vonatkozó égéskimaradás hibakód volt benne, de nem állandóan, hanem csak ritkán. Nehezen indult, de ha már ment akkor nem volt érzékelhető hogy égéskimaradása lenne. Műszaki vizsgán CO CH Lambda értékek tökéletesek voltak ezekkel a gyartyákkal is.
A gyertyacsere után kiderült, hogy a 2-3 henger közötti szívócsonk rögzítő csavar teljesen ki volt csavarodva, csoda, hogy nem veszett el.
Gyertyacsere és a csavar meghúzása óta gyújtáskimaradás hibakód nincs. de az autó most is olyan 7,4 körül fogyaszt.
Ha van ötlet vagy kérdés, azt ne tartsátok magatokba! :D

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 25, 2020 7:50 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 13, 2007 3:44 pm
Hozzászólások: 876
Tartózkodási hely: Budapest
Ez szerintem hamu lerakódás, amit az elégetett olajból kiváló adalékok okoznak és ezek miatt lehetnek a gyújtáskimaradások is.

Csatolmány:
9fa0b341c4b2805ac4f01d0729f24748.jpg
9fa0b341c4b2805ac4f01d0729f24748.jpg [ 39,53 | Megtekintve 1463 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 25, 2020 7:56 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 13, 2007 3:44 pm
Hozzászólások: 876
Tartózkodási hely: Budapest
Csatolmány:
Untitled.png
Untitled.png [ 252,52 | Megtekintve 1457 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 25, 2020 8:32 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1405
Tartózkodási hely: Budapest
Azt én is gondoltam, hogy az elégett olaj eredménye ez. A kérdés viszont az, hogy miért van a 4. hengerben ebből a lerakódásból nagyságrendekkel kevesebb?
1. ott nagyon kicsi a krompresszió, gyűrűtörés?
2. a 4. hengerben sokkal döbb üzemanyag kerül? Rossz ott a befecskendező?
3. 4. hengerben inkább már kormos gyertya miatt ott túl kevés a levegő?
4. negyedik gyertya beteg? (de akkor miért nincs itt égéskimaradás a hibakód listában?)
stb.
Mi lehet?

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 25, 2020 10:57 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 13, 2007 3:44 pm
Hozzászólások: 876
Tartózkodási hely: Budapest
Hát lehet, hogy a laza szívócsonk miatt egy csomó plusz levegőt szívott az 1-3. henger, a 4. meg nem. A lambda szonda meg rádúsított, ami a 4. hengernél dús keveréket okozott... De ez csak tipp. Kíváncsi leszek, hogy az új gyertyákkal/meghúzott csavarok mellett is lesz-e különbség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: szer. jún. 10, 2020 10:38 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1405
Tartózkodási hely: Budapest
Na megnéztem a gyertyákat. Ime.
Csatolmány:
gyertya202006.jpg
gyertya202006.jpg [ 191,95 | Megtekintve 1334 alkalommal. ]

A korábbihoz képest mentek közel 6000 km-t. Az első három gyakorlatilag azonos, miimális a fehér lerakódás. A negyedik viszont sokkal durvább, vastagon olajos kokszos lerakódás van rajta. Ez elég gáz.

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: OFF Topic
HozzászólásElküldve: szer. jan. 13, 2021 2:58 am 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1405
Tartózkodási hely: Budapest
Újabb fejlemények a gófal.
Automata váltóban végre lecseréltem az olajat. Még a gyárban betett volt benne (20 éves, szűrőn is 2000.03 gyártási dátum.) (Nem megenni a fejem érte! Gyár szerint az olaj örök életű, ebben meg még csak 75 ekm vala! :lol:) Az olaj gyakorlatilag fekete volt, olyan 1-2 mm vastagon sűrű iszapos kiválás a váltó deklijéban.
A csere óta a váltó sokkal finomabban működik, észrevehetetlenebbül vált. Az autó dinamikusabb, jobban gyorsul. Az autó fogyasztása is sokat javult, most már olyan 6,7-6,8 l/100km országúton, ami már majdnem gyári érték. A motorolaj fogyasztás is lement 0,4-0,5 l/1000 km-re, ami már tűrhető.
A kartercső a szívócsonknál a 4. hengernél van bekötve és az olaj nagy része oda jut, így érthető, hogy ott úgy néz ki a gyertya, ahogy a képeken látszik. A szívótorok gumi tömítéseiből vettem újat mert 1-2 be van szakadva, de elvileg tömítenek. Ha javul az idő, akkor cserélek tömítéseket.
Ha valakinek van ötlete, ne tartsa magába! :D

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 250 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] és 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség