phpBB Forum

#
Pontos idő: kedd ápr. 13, 2021 4:32 pm

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2745 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 179, 180, 181, 182, 183
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 04, 2021 8:07 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 101
Sziasztok!
Bár elég kihalt mostanában a fórum, hátha mégis jár erre valaki. Leállt a csacsi. A karbira gyanakszom. Többször kihagyott a motor egy-egy pillamatra menet közben az elmúlt hetekben. Tegnap igen hosszan, másodpercekig. Mikor hazaérve befordultam a parkolóba, teljesen leállt, és nem akart újraindulni. Amit észrevettem, hogy "nedves" volt a karbi tömítés körben, és a karbi alatti tálcán egy helyen ugyancsak. Leginkább a "gyorsító szivattyú műdödtető bütyke (Samara javítási útmutató 2-96. ábra, 4) alatt volt nyirkos a tálca, és mintha enne a tengelye körül szivárogna picit valami. Csináltam egy jépet is, remélem, sikerül beilleszteni (a zsebkendő azért van, hogy detektáljam az új szivárgást.) Egyébként ma karburátor tömítést cseréltem, remélve, hogy az eresztett (de mit?), benzinnel átmostam a karbi házát (nem szedtem szét alkatrészeire, csak úgy egyben), száradás után sűrített levegővel átfújtam minden járatot. Összerakás után beindult a kocsi, de nem engedte, hogy akár kicsit is visszább nyomjam a szivatót, mert akkor leállt. Néhányszor beindítottam, próbálgattam a fordulatszám csökkentéssét a szivató részleges visszanyomásával, de mindig leállt. Aztán már nem indult be (pont mint tegnap). Annál az ominózus bütyöknél megind "nedvesedést" észleltem, és a tömítés mentén is. Szerintem a tömítés csak "felszívja" azt, ami a bütyök tengelyénél szivárog. Nem tudom, mi szivároghat és honnan, és azt sem, hogy ez miatt hogy állhat le (vagy nem indul be) a kocsi. Van valakinak valami ötlete? (ha sikerül,. most egy kép következik).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 04, 2021 8:30 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 101
Talán most.
Csatolmány:
karbi szivargas kicsi.jpg
karbi szivargas kicsi.jpg [ 40,56 | Megtekintve 781 alkalommal. ]


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: pén. feb. 05, 2021 9:55 am 
Offline
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 13, 2007 3:44 pm
Hozzászólások: 879
Tartózkodási hely: Budapest
Hány km van a karbiban? Szerintem annak, hogy ott jön ki kis benzin a fojtószelep tengelyénél, nincs köze a leálláshoz. Gyertyákat megnézted, nem csupa korom mindegyik?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: pén. feb. 05, 2021 8:35 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 101
Igazad van, tényleg semmi köze a leálláshoz a karbinak. Ma megnéztem, és nem volt szikrám. A gyertyák újak voltak, és az akksi is, így nem gyanakodtam a gyújtásra. Megoldottam a gyújtás problémát, és megy a kocsi. Bár még csak egy rövid próbaúton vagyok túl (talán 3 km), de úgy tűnik, megszűnt a szivárgás. Lehet, hogy a rossz gyújtás miatt sok benzin csapódott le a karbi falára, és az miatt szivárgott? A karbi tömítés csere viszont nem ártott, mert elég ramaty állapotban volt a régi. Egyúttal lecseréltem a biztosíték táblát is késesre. Két csavar, néhány csatlakozó kihúzása és az új dobozba dugása... egyszerű. De a valóságban fél nap, olyan jóga pozíciók, amiket ha a TV-ben látom, el sem hiszem, és egy komolyabb csontkovács kúrával felérő ízületi hajlítgatások. Lehet, hogy csak nálam rövidek a kábelek és kicsi a lyuk, amin keresztül az utastérből be lehet dugdosni azokat a csatikat, amiket a motortér felől lehetetlen, de soha többé nem akarom ezt megismételni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 13, 2021 9:00 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 101
Sziasztok!
Mint fentebb írtam, kicseréltem a karbi tömítését. Nem szedtem szét sem a fedelet, sem a testet, csak úgy, összeszerelt éllapotban átfújtam a karburátor test táratait, amennyire lehetett, és összeraktam. Most nagyon gyenge a kocsi, és rengeteget eszik. Szinte szemmel látható, ahogy megy le az üzemanyagszint mutató. Kevesebb, mint 100 kilométer alat majdnem félig kiürült a tank. Nincs látható folyás, csöpögés sem a karburátornál, sem a benzincsöveknél.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 13, 2021 10:03 pm 
Offline
Taxis VIP
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 29, 2009 5:46 pm
Hozzászólások: 2318
Nem lehet ,hogy hideg van és nem kap meleg levegőt és elszegényedik, Te meg nyomod neki hátha megy (de nem fog) és zabál?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2021 2:21 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 101
Nem, takarékosan vezetek, csak úgy gyorsítok, ahogy jó a kocsinak, hosszabb emelkedőn pedig nem akarom tartani mindenáron a sebességet. Amikor erőlködni kezd a kocsi, visszább veszem, majd ha kell, visszaváltok. Nem változtattam a vezetési stílusomon, mégis jól érezhetően gyengébb, mint volt. Arra gondoltam, hogy amikor a kútra vittem a karbit, hogy átfújjam levegővel, a szatyorban eltekeredhetett a levegő-állító csavar. Állítgattam meleg motoron, de bármelyik irányba tekertem, nem sikerült növelnem a fordulatszámot. Arra gondoltam, hogy túl kevés a levegő, mert igen alacsony az alapjárati fordulatszámom. Mivel nagyon egyenetlen az alapjáratom (pontosabban egyenletesen hullámzik), ez a mostani állapot azt eredményezte, hogy ha kivettem üresbe, és nem pöcögtettem a gázt, akkor leállt a "hullámok" aljánál. Mindig. És ez a fogyasztás... Szétszedéskor nem állítódott el az úszó, nagyon vigyáztam rá. Annyi, hogy nem nyomatékkulccsal húztam meg a kabri test anyáit. Ha falsot szívna, az növelhetné ennyire a fogyasztást? Tudom, hogy indítóspay-vel kellene megnézni, hogy ez-e a helyzet, de nem kellene valami halk süvítést is hallanom?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2021 11:51 am 
Offline
Taxis VIP
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 29, 2009 5:46 pm
Hozzászólások: 2318
Nem hiszem ,hogy meghallod. Az viszont nagy probléma ,hogy nem reagál a "levegő" csavarra . De az ,hogy állítódna el mikor egy furat legmélyén van és csak egy kis csavarhúzóval lehet hozzáférni? lehet ,hogy az alapjárati fúvóka nincs a helyén ?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 15, 2021 9:09 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 101
Bocs, akkor tévedtem. A kézzel tekerhető, hátrafelé néző állítóra gondoltam (talán keverék mennyiségét szabályozó csavar?).


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 15, 2021 7:43 pm 
Offline
Taxis VIP
Avatar

Csatlakozott: kedd dec. 29, 2009 5:46 pm
Hozzászólások: 2318
Nagyon elment valami a lecsóba, de az a baj ,hogy látatlanba nem nagyon tudok mit mondani.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 18, 2021 8:25 am 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 101
Persze. Értem, hogy más az, ha írok pár mondatot, mintha ránéz az ember, és esetleg rögtön észrevesz valamit. Egy kicsit (talán egy egész fordulatot, de annyira fáztam, hogy nem vagyok benne biztos) tekertem rajta, és mintha javult volna. A hét végén hosszabb útra megyünk, utána megírom, hogy mi lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: pén. feb. 19, 2021 2:52 am 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1412
Tartózkodási hely: Budapest
A mennyiség csavarra nem reagál jelenség jellemzően akkor van, ha a gázpedál bowden vagy a szivató bowden rögzítés nem jól lett visszatéve a helyére, vagy a karburátoron a gázbowden visszahúzó rugó nem lett visszatéve a helyére. Mindhárom azt okozza, hogy az 1-es torok pillangószelepe nem tér vissza az alaphelyztbe. Ilyenkor az 1-es torok pillangószelep határolója nem ér hozzá a mennyiségszabályozó műanyag csavarhoz, vagy legalább is nem feszül neki rendesen. Ha egyébként minden más jó, vagy majdnem jó lenne a karbin, akkor azt kellene tapasztalnod, hogy magas az alapjárat, vagy az nagyon hullámzik (a tolóúzemi kapcsoló ki be kapcsolgat folyton).
Ha a szereléssel sikerült valami orbitális falslevegő szívást megszüntetned, akkor a fennt leírt hibák mellett is előfordulhat, hogy a korábbi sok falslevegőhöz beállított alapjárat miatt már brutálisan dús az alapjárat környéki keverék, és így a motor befullad, erőtlen és sokat zabál. Ha ez a helyzet lenne akkor sajnos a karburátorod beállítását nagyon az alapkotól újra kellene kezdeni, azaz mindent szétszedni átnézni, kipucolni és a beállítást gyakorlatilag 0-ról végigcsinálni.

A másik hiba, ami ilyet eredményez, az ha a karbifedél és talprész között lévő átmenő egyik pici rézcsőről szerelés közben levetted a szigetelő gumigyűrű tömítést, vagy az teljesen elmállott/szétszakadt és a tömítetlenség miatt onnan befolyik a benzin a szívótorkokba. (Ennek a valószínűsége azért kicsi, mert ha jól értettem az általad írtakat, akkor a karbit nem szedted szét.)

Mielőtt tobább csavargatod a karbi beállításokat ellenőrizd az első három dolgot (bowdenek és a rugó helyzete). Utána nézz rá a kis tömítésre. Ha mind megvan és nincs változás, akkor mindenképp nézesd meg az autót valakivel, aki ismeri a csacsi karbi működését.
Sok sikert!

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: pén. feb. 19, 2021 11:28 am 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1412
Tartózkodási hely: Budapest
Hali!
Még két nagyon elemi hiba jutott az eszembe, ami gondjaidat okozhatja:
1. A vákuumos előgyújtás szabályozás vákuumcsöve nem lett visszatéve, vagy az econ vákuumcsöve valahogy lejött a szívósorról. (Az econ vákuumcsövét akár a műszerfalról is leszedhetted a biztitábla vezetékek szerelése közben.)

2. A karburátort a szívósorhoz rögzítő tőcsavaroknál nem tetted tejesen a helyére, felakadt a karbi talp rész a tőcsavar menetén vagy a hőterelő lemez peremén.

Mindkettő nagyon alacsony és bizonytalan alapjáratot okoz a falslevegő miatt.

Általában ilyen elemi dolgok okozzák a szerelés utáni problémákat.

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 04, 2021 11:59 pm 
Offline

Csatlakozott: csüt. nov. 22, 2012 1:15 pm
Hozzászólások: 101
Köszi szépen a kiumerítő választ! A szerelési bakikat, amiket írtál nem követtem el. Érdekes, de a mennyiség csavar korábban említett tekergetése után a fogyasztás javult, annak ellenére, hogy az alapjárat nem változott hallhatóan (talán azért, mert nagyon hideg volt akkor?). Visszaállt a szerelés előttire, 8 liter körülre, amit nagyon sokallok az az előtti állapothoz képest (erről korábban írtam, de nem sikerült megoldani). Tervezem, hogy nyáron teljesen szétszedem, megtisztítom és beállítom. eszek egy nyomatékkulcsot is, aminek jó a tartománya. Viszont azt nem tudom, hogy fordulatszám- és kipufogógáz mérés nélkül ez lehetséges-e. Egyébként (mint a szerelés előtt is) rettenetesen ingadozik az alapjárat.
Még egy kérdésem van: a karbi test tőcsavarjai közül kettőt kicsavartam. Gond nélkül kijöttek, és jó állapotban voltak. Azért csavartam ki őket, mert az anyák nem jöttek le. Könnyen kijöttek, nem is éreztem, mikor indultak meg (de azért rendesen tartottak, mint írtam, jó állapotban voltak). Leszedés után láttam, hogy azért, mert annak a két tőcsavarnak egy ponton el volt ütve a menete. Erősen, láthatólag szándékosan. Ezeket ki kellene cserélnem? Ha nem, akkor ez vajon befolyásolja a meghúzási nyomatékot?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Karbi, AC pumpa
HozzászólásElküldve: pén. márc. 05, 2021 2:40 am 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1412
Tartózkodási hely: Budapest
Hali!
Alapjáratot csak bemelegített motornál van értelme állítani, hidegen teljesen fals dolgot csinálhatsz vele. Ha nagyon hullámzik az alapjárat az nem jó annak egyenletesnek kell lenni, de sok mindentől lehet az alapjárat egyenetlen, nem csak a karbi beállításától. Pl.: gyújtás, szelephézagok, stb. ezeket mostanában ellenőrizted? Mikor volt utoljára szelephézag állítva?

Kell egy hidegindító spray és annak segítségével nagyon jól be lehet állítani az alapjáratot úgy, hogy a CO és CH is minimális értékű legyen. Itt a karbi topickan már egyszer leírtam, de, ha nem találod meg, akkor leírom újra.

Ha nagyon ingadozik az alapjárat, akkor lehet valahol még sok falslevegőt szív a motor. A hidegindító arra is jó, hogy a karbi körül az illesztéseket fújkáva hallható lesz, hogy hol van falslevegő szívás, mert ott a hidegindítót beszívja a motor és elég szépen felpörög tőle.

A karbit leszorító tőcsavaroknak nem lenne szabad kijönni a helyükről. Ha sokszor kitekerik őket, akkor a menet idővel nem fog tartani. Azt javaslom, hogy az anyát szedd le a tőcsavarról , és a tőcsavarokat tekerd vissza a szívosor őntvénybe a helyükre. A menetek tövénél kicsit pontozóval meg kell zömíteni az öntvényt, hogy később ne csavarodjon ki. A csavarokat cserélni nem kell. A tőcsvarokon az anya viszont könnyen járjon. Az anyákat elég finoman meghúzni, olyan max 10-20Nm nyomatékkal.

Ha kérdésed van, írj nyugodtan! :)

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2745 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 179, 180, 181, 182, 183

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó és 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség